Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Bezpieczne ferie – sprawdź autobus

Data publikacji 11.02.2015

Ferie są dla dzieci czasem odpoczynku i wyjazdów. To, czy nasze pociechy będą bezpiecznie podróżowały, zależy od nas - rodziców. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zachęca do kontrolowania stanu autobusów wożących dzieci. Zacznijmy od sprawdzenia podstawowych informacji o autobusie nawww.bezpiecznyautobus.gov.pl.

Jeszcze przed podróżą można sprawdzić, jakim autokarem będą podróżowały nasze dzieci. Dzięki uruchomionej przez MSW e-usłudze wystarczy podać numer rejestracyjny autobusu na stronie serwisu www.bezpiecznyautobus.gov.pl, aby uzyskać dostęp do informacji, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo podróży.

Dzięki e-usłudze sprawdzimy m.in. czy autobus lub autokar ma ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC oraz aktualne badanie techniczne.  Ponadto każdy może sprawdzić dane techniczne pojazdu, takie jak liczba miejsc czy masa pojazdu. Wyświetli się również komunikat informujący, czy pojazd nie jest oznaczony obecnie w bazie jako wyrejestrowany, wycofany z ruchu lub kradziony.

Przypominamy, że autobus bez ważnego przeglądu technicznego i ubezpieczenia OC nie powinien poruszać się po drodze. Autobus nie może być także przeładowany. Podkreślamy, że usługa nie zastąpi kontroli przeprowadzanej przez Policję lub Inspekcję Transportu Drogowego. Jeśli więc stan techniczny pojazdu lub kondycja kierowcy po sprawdzeniu podstawowych danych nadal budzą nasze wątpliwości, należy poprosić służby o szczegółową kontrolę. Pamiętajmy, że w grę wchodzi zdrowie i życie naszych dzieci.

Bezpieczny Autobus

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło usługę „Bezpieczny Autobus” 23 czerwca 2014 roku. Od początku jej działania, z usługi skorzystało 89 tys. użytkowników. Sprawdzano 126 tys. busów, autobusów i autokarów czyli zdecydowaną większość tych, które są zarejestrowane. . Warto zaznaczyć, że według danych z CEP w Polsce zarejestrowanych jest nieco ponad 100 tysięcy autobusów. Do tak dużego zainteresowania usługą przyczyniła się m.in. kampania promująca. Przypomnijmy, że spoty „Smutny Autobus” oraz „Kosmos” cieszyły się sporą popularnością, co przełożyło się na wyraźny wzrost liczby użytkowników.

Powrót na górę strony