Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Policjanci szkolili dyrektorów szkół

Data publikacji 07.11.2016

„Sposób postępowania dyrektora i kadry kierowniczej szkoły w sytuacjach powzięcia informacji o ewentualnym ataku terrorystycznym, podłożeniu ładunku wybuchowego oraz ataku osób trzecich”- to temat szkolenia, jakie przeprowadziły policjantki z Międzyrzecza dla dyrektorów szkół artystycznych regionów lubuskiego i zachodniopomorskiego.

Często w kryzysowych sytuacjach, kiedy zagrożenie może być bardzo duże, czasu na podjęcie decyzji jest bardzo mało, przydatne są wypracowane procedury. Pomagają one w krótkim czasie zadbać o bezpieczeństwo w różnych niebezpiecznych dla zdrowia i życia sytuacjach. O tym, co robić w konfrontacji z uzbrojonym napastnikiem przekazywały policjantki z Międzyrzecza na szkoleniu dla dyrektorów szkół artystycznych z dwóch województw lubuskiego i zachodniopomorskiego.

Policjantki zaprezentowały dyrektorom film pt. „Wtargnięcie napastnika do szkoły”, który  zawiera wskazówki dla pracowników placówek oświatowych, jak zachować się w sytuacji wystąpienia tego rodzaju zagrożenia oraz zasady alarmowania o takim zdarzeniu. Ponadto materiał zawiera prelekcję funkcjonariusza Wydziału Realizacyjnego Komendy Stołecznej Policji. Film został przygotowany przez władze miasta stołecznego Warszawa oraz Komendę Stołeczną Policji. Jest rekomendowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Akademię Obrony Narodowej oraz pozytywnie zaopiniowany Międzyresortowy Zespół do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych pod przewodnictwem MSW.

Podobne materiały edukacyjne trafiły już do wszystkich dyrektorów szkół i nauczycieli na terenie całego powiatu. Mają one pomóc w opracowaniu i wdrożeniu odpowiednich procedur na wypadek podobnych okoliczności i zagrożeń w każdej z placówek oświatowych.

Przy okazji spotkania z gronem pedagogicznym, policjantki informowały o idei „Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa”. Szczegółowo omawiały, w jaki sposób można korzystać z nowego narzędzia i przedstawiły, w jaki sposób mogą je wykorzystać nauczyciele w swojej codziennej pracy.

Powrót na górę strony